tisdag 23 november 2010

Money money money!

Äntligen kom beskedet: mitt återkrav har blivit godkänt av landsting och försäkringskassan! Snart dimper 112000kr ner på mitt konto!
Går det att beskriva vilken otrolig lättnad jag känner?
Jag har legat sömnlös många nätter och skrämt upp mig själv..
vem har inte hört historier om folk som blivit nekade ersättning trots att man tydligt ligger innanför ramarna för vad som ska godkännas.

Christa från Fecit ringde för att gratulera mig men jag var tyvärr inte hemma för att ta emot samtalet själv. Jag måste komma ihåg att ringa henne i dagarna och tacka henne ordentligt för allt hon gjort för mig. Det känns så konstigt att jag aldrig ens har träffat denna fenomenala kvinna som haft så stor inverkan på mitt liv. Får nog ta en sväng förbi uppsala nån dag så jag kan tacka henne personligen!

Skriver mer sen.
...
Nu är det sen :)
Jag satt på utbildning med jobbet när jag skrev förut, nu sitter jag på Paprika och äter tonfisk med bakpotatis. Har mycket lättare att få i mig det mesta nu. Det är inte alls ofta jag spyr längre. Nån enstaka gång och då är det oftast när jag ätit lite för fort.. Ni anar inte hur skönt det här börjar kännas. Jag var på bröllop i helgen och kunde äta och dricka precis allt som serverades, men tog bara för mig av det som verkade godast och var fullt nöjd med det. För 6 månader sen hade jag vräkt i mig tills jag mådde illa.

Jag har naturligtvis fått en massa fina kommentarer och " vart har hela du tagit vägen?" men det bästa kom nu nyss. Den söta tjejen i kassan här på Paprika höll ganska tydligt på att flörta med mig och kom förbi och bjöd mig på en clementin för att hon tyckte min portion blev lite snål. Jag är INTE van vid sån behandling. Så rolig känsla.

Hoppas inte hon tar illa upp nu när jag bara ätit hälften av maten =P vill ju inte göra stackarn mer besviken än nödvändigt.

Uppdraget denna veckan är att skaffa personlig tränare och boka upp regelbundna tider.
Köss på er!


2 kommentarer:

  1. Vad konstigt att det dröjde så lång tid för dig, fick mitt (positiva) besked den 21 september. Grattis i alla fall, vet vilken lättnad det är när man kan ge tillbaka pengarna till banken!

    SvaraRadera
  2. Ja, försäkringskassan hade inte ens skickat min ansökan vidare till landstinget när du fick dina pengar.. Christa berättade att det alltid var så med den handläggare jag fick, hon tyckte det var pinsamt. Men gott är det :)

    SvaraRadera