söndag 24 juli 2011

Long overdue report!

Nu var det verkligen ett långt uppehåll i skrivandet, och det har ju faktiskt hänt en hel del. Får se om jag kommer ihåg mer än det viktigaste.

I skrivande stund sitter jag på ett fräckigt dubbeldäckartåg från Töreboda till Göteborg. Det är sjukt fräckt. Vill nästan börja tågpendla bara så jag kan åka här hela dagarna. Nackdelen är dock att vi just nu är redigt försenade och står helt still utanför Herrljunga sen en bra stund tillbaka. Jag har just avslutat ett födelsedagsfirande för min systerdotter, i mitt huvud borde vi nog firat hennes 8-årsdag men sjukt nog fyllde hon 18!! Hur jävla gammal är inte jag då? Håhå jaja.

Med i packningen hem finns bland annat en hel stor papperskasse med färska kantareller, vet inte riktigt hur mycket det är men det är minst 5 kg. Allt kommer direkt från skogarna runt mitt kära barndomshem. Mina kära vandringskängor är givetvis med, de känns bara bättre och bättre för varje gång jag använder dem. Underbart! De är absolut redo för en ordentlig vandring! Nu väntar vi bara på väskorna att komma från Tyskland och sen har vi nästan hela basutrustningen! Grymt skönt att börja bli redo. Datorn är min lifesaver just nu, ska kolla in lite film medan vi väntar på att tåget ska röra sig.

Hur går det med vikten då undrar säkert den som läser pga GBP-temat. Jo, den står ganska still. Jag gick ner några kilo innan årets Greklandsresa i juni och har väl gått plus minus noll sen dess. I helgen borde jag gått upp ett kilo eller så efter all tårta och smörgåstårta, men det går jag ner i veckan igen. Maten går oxå prima, det hände en liten kräkolycka förra helgen men det var den första på lääääänge och det kom inte som någon direkt förvåning efter att ha ätit lite för mycket grillat kött. Är huvudet dumt får man tömma det, helt enkelt.

Ja, sen kommer den stora förändringen. Som faktiskt egentligen inte har hänt än. Jag har sökt och fått ett nytt jobb och sagt upp mig från det gamla. Jag börjar det nya jobbet den första oktober. Det är en samordnartjänst på två grannboenden för funktionshindrade. Det är en heltidstjänst och lönen är 3000 kr högre än innan fast jag kommer jobba mest kontorstider = mycket färre OB-timmar. Problemet är väl att hitta någon som kan passa hunden, men det går ju alltid att lösa.

Jag har ju egentligen alltid varit emot heltidsjobb. Det är inte riktigt min grej. Jag måste ha ordentligt med fritid för att må bra. Men men, nu när jag har mer strukturerade tider kanske jag kan planera in mitt liv lite bättre och få lite mer tid ledigt. Eller lurar jag bara mig själv? I vilket fall är man ju nervös som fan inför att börja på nytt med helt ny tjänst och så. Det är ju egentligen exakt samma arbetsuppgifter jag gjort de senaste två åren men det är mer officiellt och jag får lite mer auktoritet bakom det hela. Det är fräckigt. Det är ju verkligen steget innan chef. Kommer lära mig helt otroligt mycket av den nya chefen dessutom känner jag, hon verkar helt otroligt välstrukturerad och välplanerad. Me likes!

Jag har börjat med mitt körkort nu oxå och helt otroligt nog är jag tydligen en naturbegåvning bakom ratten. Natural born driver säger min körskolelärare till mig. Har fått köra i trafik sen första lektionen, helt sjukt fräckigt! Borde kunna ta kortet innan vintern iaf, det hade varit skönt att äntligen ha det gjort. Det känns som en av de där grejerna man ska ha gjort innan man fyller 30.

Jag har haft en månads semester nu och börjar jobba imorrn natt igen. Jag känner att jag behöver MER semester. Har massa dagar sparade och jag funderar skarpt på att ta ut en månad till i september innan jag börjar nya jobbet så jag är ordentligt utvilad. Det skönaste är att jag känner att jag utan skuldkänslor kan göra det oxå, jag har ju sakta men säkert avsagt mig alla större ansvarsområden det senaste halvåret och en del av tanken bakom det hela har ju varit att kunna lämna boendet utan att behöva göra världens överlämning till någon. Det kommer ju inte kunna bli några längre ledigheter de första månaderna på nya jobbet eftersom vi först kommer starta upp ett boende från grunden och sen ska jag ta mig an det andra boendet efter någon månad.

Vi hade ju funderat på att ta en längre semester i typ Thailand eller USA eller något annat långt långt bort, men som sagt får vi nog lägga det på is tills tidigast nästa höst skulle jag tro. Vi tog oss en vecka på Kreta och det var ju faktiskt riktigt mysigt. Får se om vi kanske tar en till vecka nånstans med några kompisar. Nu i veckan som kommer ska jag iväg på tre dagar vandring längs Bohusleden med min kompis Hanna och vi ska ta det väääldigt lugnt och fint. Strosa längs leden, plocka bär och svamp, kanske fiska lite, testa vår nya utrustning och allmänt njuta av naturen. Ser fram emot det så djävulskt! Vi tänkte ta en cykelsemester i Danmark mot slutet av augusti också men det lutar nog mer åt Jämtlandsfjällen och en veckas vandring. Ska kolla lite på det där.

Hoppas jag inte väntar för länge innan jag uppdaterar här igen nu, men vi får väl se vad som händer och sker. Jag gillar ju att skriva av mig lite och det är ju väldigt roligt att läsa och tänka tillbaka till hur man kände för ett år sen.

Köss!

Och det är något konstigt med min ticker härnere, jag kan inte uppdatera vikten längre. Sjukt konstigt. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar