fredag 10 augusti 2012

Nu har det gått en bit över 2 år sen operationen.
Jag har stått på samma vikt och varit ganska nöjd med det i lite över 1 år. Jag fluxade ju lite, ½kg upp ena veckan och ½kg ner veckan efter. Slutade väga mig regelbundet för över ett år sen, bara gjort nån spontanvägning då o då.

Jag gjorde mer och mer nödlösningar och unnanden. Vad brydde jag mig, jag gick ändå bara ner allt veckan efter igen.. "Oj, vi har ju inget hemma till middag. Jaja, vi tar väl pizza dådå, då har jag ju ändå matlåda i flera dagar". "Det är ju ändå hans 30-årsfest, klart jag kan ta lite mer tårta". "Fast hur mycket chips äter jag egentligen då? Klart jag kan köpa den påsen".

Men på sista kvartalet har några kilon börjat smyga sig tillbaks. Fyra kilo hade kommit tillbaks.. helt plötsligt kunde jag inte längre säga att jag snart gått ner 70kg. Det var i samma veva som jag gick in i väggen och blev sjukskriven. Fick en order av läkarna att åka bort och vila upp mig. Sagt och gjort. Kommer hem och av en slump ställde jag mig på vågen. På EN vecka hade jag gått upp ytterligare 4kg! Jag hade nu sprängt 100kgs-vallen igen. Förmodligen bara andra som överkommit sjuklig fetma som förstår hur hårt ett sånt slag kommer. Jag fick leta upp lite gamla större tröjor och köpa en del nya som hade bokstaven X på. Usch.

Nu har jag jag tagit tag i sakerna. Kosten är på spår igen, om inte helt så är iaf de stora utsvävningarna som pizza, chips och godis borta. Portionerna är tillbaks på tallriksmodellen med prio på proteinerna. Jag har börjat ett program för att vänja sig vid att springa en mil och har även inköpt en riktigt rolig motiverande springar-app/spel som får mig att vilja ge mig ut flera ggr om dagen.(Zombies! Run! heter den). Bör kanske nämnas att jag aldrig har sprungit frivillig innan. Aldrig. Jag har bokat en tid med min personliga tränare på måndag och kommer fortsätta boka henne 1-2 ggr i veckan och köra 1-2 ggr i veckan på egen hand på gymmet.

My Weight Chart:
Weight Chart





På ungefär en vecka har jag gått ner 3kg. Självklart kommer inte resten av kilona att släppa så lättvindigt, men jag är sjukt peppad av resultaten. Jag känner redan hur mycket längre jag orkar springa, att magen börjar bli liiite fastare igen. Jag är tillbaks på rätt sida av 100kgs-vallen. Nu vill jag tillbaks till min nya fina medium/large-garderob.

Om en månad är det dessutom dags igen för fjällvandringen i Jämtlandsfjällen. Kommer bli så sjukt skönt och avslappnande.

Skicka gärna lite energi åt mitt håll om ni har lite att avvara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar