lördag 16 april 2011

Konstig sommarkänsla

Jag har haft en så konstig sommarkänsla på sistone. Dels pga att jag sett solen och dels pga att jag längtar efter solen.

Jag kom nyligen hem från London, en helt fantastisk stad. Skulle behöva återkomma för att kunna ge mer nyanserad beskrivning än så. Våra fyra teman denna helgen var iaf Harry Potter, Curry, Bajs och Karaoke. Inte i den ordningen, men nära nog.

Det har vandrats mycket. Massor faktiskt. Väldigt skönt. Jag börjar dock inse att mitt mål att vandra kungsleden i år förmodligen var lite överdrivet. Min kropp har fortfarande inte återhämtat sig från den drastiska viktnedgången och min energinivå, blodsocker och blodtryck får sig ganska absurda fall titt som tätt. Mer träning bara så kommer det ordna sig. Och när jag får ordning på mina måltider kanske.

Jag har ätit helt sjukt mycket ute. Inte bara när jag var i London då jag naturligtvis inte lagade en endaste måltid själv, utan även här hemma. Sista måltiden i London blev fish'n'chips på Heathrow. Helt absurt gott men jag fick den värsta dumpingen jag haft på ett halvår skulle jag tro. Efterföljande timmar tillbringades på toa och i fosterställning i en cafésoffa. Inte kul.

Nu börjar det bli dags att putsa upp cykeln och cykla till jobbet. Ska bli kul att se hur det känns att cykla utan att ha 9 ton att trampa framåt.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar