tisdag 20 juli 2010

Tiden flyter på

Ja, nu har det gått ännu en vecka. Inga större problem med maten, gjorde ett nytt försök med sushi, väääldigt förberett och skuret i småbitar. Blev knappt en halv laxnigiri som kom upp sen igen. Synd.

I helgen drack jag öl, blev lite fascinerad över hur mycket godare den smakar nu. Tog det väääldans lugnt, kände ju helt klart av alkoholen efter bara några klunkar.

Jag hade bakat 204 bullar i 4 olika sorter och även 2 olika pajer till festen, det gick faktiskt hem. Nu har både jag och värden frysen full med bullar. Och jag får inte äta en enda =P Inte vill jag göra det heller, bullar har aldrig varit min grej. Det fanns två helt sinnessjuka tårtor på festen oxå och massa kakor. Blev faktiskt säkert en hel matsked chokladtårta, MED grädde till.

I övrigt har det inte hänt mycket. Min goa systerdotter har varit här från onsdag till söndag och vi hade kul. Satt mest hemma och kollade på Avatar: the last airbender. Vi grillade ju faktiskt oxå en dag på balkongen med elgrillen. Gryyyymt skönt, om än lite trångt.

Var uppe hos grannarna och lämnade tillbaka filmbiblioteket jag lånat av dem nu i sommar, tillsammans med två jättepåsar med bullar. Fick två flarror Stoneleigh och godis till maja som tack för att vi satt växtvakt åt dem under deras semester. Han erbjöd sig dessutom att hjälpa mig med kanaldragningen för tv-väggen vi funderar på att bygga. Riktigt schysst gubbe den där!

Waleska kom förbi oxå, när hon väl var klar med att cykla vilse. vi kollade på kick-ass och snackade skit. Kick-ass är riktigt rolig btw, om man gillar rå humor.

Nu ska jag äta lite och sen ska jag ut på långpromenad med min lilla tjej. Ha d.


1 kommentar: