tisdag 6 juli 2010

Vägning idag

Det var en vecka sen jag skrev här och snart tre veckor sen jag vägde mig sist. Tänkte smyga in på vårdcentralen och ta mig en B-12 spruta och väga mig. Jag är, som alltid, lite skraj att vågen ska visa uppåt även om det är nästintill omöjligt i det här stadiet. Det är nog något som sitter kvar från tiden innan, huvvet hänger ju lixom inte med så mycket som man tror.

I helgen var det släktträff hos min syster. Var jätteroligt att träffa alla, en del har man ju aldrig sett innan. Jag ställde upp frivillgt som kock för eventet, det blev otroligt uppskattat. Kunde nästan inte äta cnågot av det jag lagade själv, Blev lite kycklingfilé med sås till i slutändan. De andra fick kyckling, kotletter, fläskfilé, grillkorv, tre sorters potatissallad, bearnaise, pommes, vanlig sallad, mina vitlöksbröd (gick åt mer än 40st), färskbakta bröd, och till dessert gjorde jag nybakta rabarberbullar och rabarberpaj med fluffig vaniljsås. Plockade rabarberna själv förstås. Gjorde dessutom pannkaksfrukost åt folket i två dagar. Gissa om jag sov som en stock?

Igår åkte vi till Bäckebol och köpte färg o målargrejjer. Vi ska göra om lite hemma, måla köket grönt och vardagsrummet vitt. Sen tänkte vi göra av med lite hyllor och kanske bygga en egen TV-vägg.
Så vi ska alltså sälja större delen av vardagsrumsmöblerna och skaffa nytt. Fint va? Ska sälja soffan, bordet, bänken, den ena uppsättningen bokhyllor och dessutom göra av med den trasiga fåtöljen. Allt kommer väl inte hända i ett svep, men det är kul för det. Ska bli skönt att få lite mer ljus härinne, det knallrosa är fortfarande fint men det blir väldans mörkt i längden.

Ska se om vi kan fixa till cykeln idag så man kan börja cykla till o från jobbet. Hade varit kosligt.
Pöss.

--
Sååå, vägd och klar. Ytterligare 5kg neråt =)



1 kommentar:

  1. Grattis till viktnedgången! Härligt att det flyter på bra för dig! :)

    Själv får jag bekosta kalaset själv så nu får vi se när CFTK har tid för mig ;)

    Grattis igen!

    Kram på dig!

    SvaraRadera