torsdag 3 februari 2011

Krypningar

Jag har myror i hela benet känns det som. Jag har haft det innan massa gånger men då var det mest när jag var i sängen och försökte sova. Nu har jag vakennatt på jobbet och ändå får jag det. Blääh. Bättre att ha det nu iofs än någon natt när jag faktiskt ska sova. Jag har hört att det oftast är ett tecken på att man druckit för lite vatten. Just idag tror jag faktiskt det ligger något i det.

Jag var iväg till gymmet innan jobbet idag, kände mig sjukt nöjd med det. Det var en jävla massa folk där då bara, det börjar gå mig lite på nerverna att det alltid är så mycket folk och att man alltid får vänta på alla stänger. Tycker det är lite konstigt att ett så stort gym inte har fler av de absolut populäraste träningsredskapen. I vilket fall tog jag faktiskt initiativet idag att byta ut en del övningar mot likvärdiga maskinövningar så jag slapp vänta i all evighet på de andra gymråttorna. Alltså, just tyngdlyftning ska väl vara det absolut manligaste man kan göra? Men större delen av tyngdlyftarna står och tjattrar som gamla kärringar =P Jag ska boka upp en tid med min PT nästa vecka tänkte jag. Har ju inte träffats med henne sen jag nästan svimmade sist.

Jag har varit lite dålig med promenaderna nu när vädret har sugit så otroligt. Ska se till att få in lite promenadrutin med Majaskiten. Hanna ville ut och vandra lite i vättlefjäll oxå och det måste vi ju sätta igång med på momangen! Måste komma igång med vandringen om jag ska överleva i sommar.

Jag har upptäckt något nytt och sjukt om mig själv. Förr när jag var lite orolig eller stressad eller bara inte visste vad jag skulle göra för tillfället ställde jag mig och rotade i kylskåpet. Nu ställer jag mig vid spegeln istället =P Helt jävla sant och bara såååå främmande för mig. Men förmodligen ett ganska bra steg! Jag tycker ju faktiskt om det jag ser i spegeln oxå så det är inte nån ritual för självförakt eller så. Tänkte bara ta upp det när det ändå är min blogg och bara jag som bryr mig om att läsa inläggen mer än en gång.

Jo, jag har dessutom blivit utvald att vara en del av testpatrullen på letsdeal.se. Det kommer bli sweet! Ska träffas nu nästa vecka och prata igenom vad det innebär, men som jag fattat det hittills blir vi 5 pers som får prova olika deals och skriva om dem i en blogg. Det låter grymt kul!

Pöss på alla som förtjänar det.

1 kommentar:

  1. Myrkrypningar är inget roligt alls. har det lite då och då. Fast i mitt fall beror det INTE på att jag dricker för lite. Finns inte en chans. Men jag har fått tipset att dricka ett glas Tonic-Water. Det innehåller lite kinin som visst ska hjälpa. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera