söndag 20 februari 2011

Partyfail

Jag var på fest igår och det gick bara så fel fel fel.l

För det första var det typ andra regelrätta festen sen operationen. Jag har varit på middagar och så men bara en fest, och då tog jag det jättelugnt. Jag var alltså jätteglad för att äntligen få gå på fest. Jag planerade faktiskt t.o.m maten så att det blev något så lättätet som köttfärs och broccolibuketter innan man började inta alkohol. Jag hann aldrig komma till alkoholintaget. Jag måste slarvat med tuggandet eller nånting för jag mådde helt hemskt illa efter halva måltiden och fick kräkas en gång innan jag åkte till festen. Väl framme på festen fick jag smyga in på toa och kräkas 5 ggr till. Jag fick, likblek och kallsvettig, till slut erkänna mig besegrad och messade min underbara Daniel att hämta upp mig igen. Väl hemma kräktes jag en gång till fast 10ggr värre än de tidigare små ymkliga kräkningarna och äntligen var det över. Helt slut hoppade jag i säng och somnade omedelbart.

Idag hade jag tänkt ringa en kompis och vandra i vättlefjäll men jag ska nog inte överanstränga mig efter vad som hände igår. Jag har hela nästa vecka ledigt så jag tar mig en vandring eller två då tror jag.

Pratade med mamma på skype idag. De finns ju på en camping utanför agadir i marocko sen i höstas. Nu börjar oroligheterna i egypten påverka även marocko lite så de funderar på att börja bege sig upp till spanien om det blir värre. ska hålla lite koll på läget åt dem har jag lovat. Det är förhoppningsvis inte mer än lite demonstrationer därnere.

Igår körde jag någon timma med Dance Central på Kinect. Det är verkligen skitroligt, jag som inte ens gillar att dansa kan släppa loss helt i mitt vardagsrum. Sååå mycket roligare hemma ju! Helt svettig studsade jag runt här, stackars maja låg och blängde på mig från soffan. Det var sjukt mycket smidigare att spela nu när jag möblerat om. Jag var lite orolig för hur det skulle funka när man behöver så otroligt mycket plats för kinectsensorn, men det gick finemang.

Jag ska försöka få målat om här nu i veckan.. det känns som att det är dags att avsluta det vi började med i höstas.. så trött på att bo i ett mellanting som aldrig blir färdigt. Har försökt sälja av vårt vardagsrumsbord på blocket men nu ger jag snart upp och ger bort det till myrornas eller KFUM tillsammans med alla mina jumbosizekläder. Har två gekåskassar fulla med dem. Och då slängde jag även 3 gekåskassar fulla med sånt jag inte tyckte var okej att skänka. Helt stört mycket kläder.

Vi hade spelkväll här häromdagen och det var skitnice! Vi körde knytisbuffé med pajer, kycklingben, nachos o salsa, sallad och en stor fin semeltårta till dessert. Vi spelade sen Betrayal att House on the Hill, alltid lika spännande. Den här gången dog jag faktiskt sist av alla. En ensam liten flicka omringad av tre superstarka varulvar och en ond hund. Stor chans jag hade =P Inte ens hunden kunde jag skada.

På tal om hund ligger min och blänger på mig nu, hon vill nog ut. Upp och hoppa pappa!!

c ya

3 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt det måste vara att spy så mycket... jag har inte spytt en enda gång. Men å anda sidan har jag bara spytt 2 ggr sedan jag var 6 år och hade magsjuka senast, och de gångerna var jag inte nykter...
    Men om jag fattar det hela rätt så har det blivit bättre, eller? Förut spydde du väl mest hela tiden, det har väl försvunnit?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är bara nån enstaka gång nu, vanligtvis när jag inte tuggat ordentligt eller om någon liten bit är för hård när den kommer ner i magen. Men jag kan äta allt nu iaf, bara jag tuggar.

    SvaraRadera
  3. Vättlefjäll, angered?

    SvaraRadera