tisdag 1 mars 2011

En helg i fiskens tecken

Ja, alltså en blöt helg.

I lördags åkte vi hem till robert o fredrik och kollade på den eminenta schlagerfestivalen.. jag hatar verkligen hela det spektaklet. Men det är alltid trevligt att umgås med vänner. Första gången sen operationen som jag vågade mig på att dricka starksprit. Det gick faktiskt jättebra, precis som ölen gör. Jag blev som vanligt påverkad redan av de första klunkarna men jag blev inte direkt fullare när jag drack mer. Mycket härlig kväll.

Igår var det deltävling till SM i drinkblandning eller vad tävlingen nu heter. Flera bekanta deltog och själv var man i publiken och hurrade på. Sen råkade det serveras finfina mängder sprit i alla former. Det blev en riktigt lyckad tillställning. Vi var på stenungsbadens yacht club för själva tävlingen och middagen, sen gick några av oss på Babar. Det var nog första kvällen på stans krogar sen operationen och det var kul.

På väg till brunnsparken sprang vi på ett av de obligatoriska psykfallen som alltid hittar mig de få gångerna jag vågar mig ut på stan. Idioten började försöka slicka på tjejen som var med mig ute och vi fick knuffat bort honom och gick vidare. Jag missade min vagn och blev kvar mitt i ett svinkallt och väldigt igenbommat göteborg tills morgonvagnarna började gå. fy fan va jag frös. varför är man så snål att man inte vill lägga pengar på en taxi? whyyy?!

i lördags tog jag mig även i kragen och gick till gymmet igen! valde att gå till det lilla gymmet vid linné istället för att åka hela vägen till ullevi och det var ett kanonval. Det var som mest 5 personer i hela lokalen och flera av dem gick strax efter att jag kom. Musiken var inte lika dönande heller. Jag kommer fortsätta gå dit och bara gå till Ullevi när jag ska träffa min PT.

Nu är jag tillbaka på jobbet efter 10 dagars ledigt och det är seeeegt här inatt. Då tog jag ändå med mig mitt XBOX360 och datorn och filmer. Ska bli skönt att in nattrutinen imorrn så man inte är lika seg hela veckan.

C ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar