tisdag 29 juni 2010

Wont you light my candle?

Jaha ja, då har man gayat till det lite. Har haft några dagar nu när jag kollat på musikaler och Glee och sånt. Och nästan blivit lite blöt i ögat under tiden. Suck. Såg musikalen Rent för första gången, den var ju riktigt bra och rolig. Fick en smuuula matchopoäng igårkväll när sweeney todd visades på kanal 9, den är ju ganska brutal för en musikal.

Har varit bättre på promenaderna nu i dagarna, det känns bra. Maja har varit helt slut här hemma efteråt. Inte för trött för att äta upp min mat när jag vänder ryggen till iofs. Hynda!

Jag var lite trött på att laga mat igår, jag bestämde mig för att äta ute nånstans. Gick med en kompis till le pain francais och tog mig en räksallad. Jag åt fyra räkor, sen fick jag tyvärr se till att de kom upp igen. Inge kul. Räkor blir så kompakta när man tuggar dem, de löser inte upp sig i munnen som mycket annan mat gör. Får nog hålla mig från räkor på obestämd framtid.

Jag gick till McD istället och tog mig en cheeseburgare, som gick alldeles utmärkt. Tog bort locket så det inte blev så mycket bröd. Köpte mig en McFlurry marängswiss till dessert, gick jättebra att äta så jag åt lite mycket av den och fick en liten dumping efteråt. Inte konstigt, den måste ju vara typ 99% socker =P. Kan nog äta den igen, men bara några skedar isf.

Imorrn är det dags att gå tillbaka till damen med nålarna. Det ska bli skönt att komma lite närmre slutet på tatueringen. Den hade ju varit klar nu om jag inte hade haft så långt uppehåll. Ska lägga upp lite bilder här sen när den är klar.

Och imorrn åker min kära sambo till Gekås, UTAN mig. Trots att det var min idé att åka dit. Grrr. Jävla stil att boka en dag jag inte kan följa med på. Men han behöver ha lite tid med sin Madde, det håller jag med om.

På torsdagkväll drar jag till syrran, på fredag börjar släktträffen. Kommer ju inte förstå ett ord de andra säger, massa skåningar överallt ju! Jaja, det blir ju bra det med, de kan ju skriva lappar i värsta fall. Min faster är iofs bara bäst, hon skriver ju t.o.m på skånska.

Näe, nu ska jag kolla på lite splatter såhär på morgonkvisten. Köss.



4 kommentarer:

  1. Fattar inte att du vågar/vill äta något så fett som glass... Tänker hålla mig borta från sånt så länge det bara går. Hur kommer det sig att du som experimenterar med både det ena och andra rasar i vikt medans jag som sköter mig exemplariskt står i stort sett still? Känns lite orättvist faktiskt... men det släpper väl snart, förhoppningsvis. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag har inga problem alls med fet mat, idag har jag kommit fram till att hot wings på McD var helt ok för mig. Kryddigt, krispigt och mycket protein. Mumma! Måste verkligen ha stabil mat när jag tatuerar mig, annars dör jag.

    SvaraRadera
  3. Men det är ju fet och söt mat vi skall undvika för att gå ner i vikt, annars är ju hela operationen i onödan... Att du går ner nu trots att du äter "fel" mat är väl en sak, men risken att du går upp igen om du inte ändrar dina matvanor är ju överhängande! Ändra mina matvanor är precis vad jag vill göra och hittills har det gått utmärkt. Hoppas det går lika enkelt i framtiden också, vill inte äta massa söt och fet mat, jag mår inte bra av det.

    SvaraRadera
  4. Mina problem var aldrig att jag åt för fet mat, mitt problem var mängden mat per tillfälle och småätandet mellan tillfällena, och de problemen är ur världen nu.

    Själva operationen är ju faktiskt INTE till för att hindra oss från att nånsin äta söt och fet mat, den är till för att minska mängden mat per tillfälle och hindra UPPTAGET av söt och fet mat. Att många väljer att undvika söt och fet mat beror ju oftast på att vissa mår dåligt av det.

    Jag äter ju definitivt inte fet och söt mat ofta, det unnar jag mig nån gång ibland. Känner du personligen att du absolut inte vill äta söt och fet mat är det ju jättebra för din del att inte äta det, men det skulle aldrig fungera för mig att ge mig själv "förbud" att äta något.

    Mina matvanor är förändrade och kommer förbli så.

    SvaraRadera