onsdag 15 september 2010

-50kg nått!

Vägde mig på mitt Nintendo Wii i förrgår och det visade på 1,5kg minus till! Nu har jag garanterat gått ner 50kg minst sen den 11 april! Det kommer en mer officiell siffra när jag går till vårdcentralen nästa gång.

Har gått så sjukt fort, jag hinner ju knappt med. Tycker naturligtvis fortfarande jag är enorm oftast och sätter mig alltid längst ut på säteskanten på spårvagnen för att göra plats åt den bredvid.. men när jag vänder mig och tittar ser jag att det helt plötsligt finns en massa plats över så jag kan hoppa in en bit. Alltid lika skön känsla.

Jag har dessutom fått en massa spring i benen. Har känt att "nu jävlar måste jag röra på mig annars exploderar jag". Jättekonstigt, aldrig haft så innan. Blir att småspringa till hållplatsen lite längre bort eller springa lite lätt med hunden runt huset. Cykla har funkat en del med. Nu har jag ju gått långt under min crosstrainers maxvikt på 140kg men jag har ändå inte vågat ställa mig på den, är ändå rädd att jag ska göra sönder den. Ni ser ju hur mycket huvudet hänger med?! Nu tror jag iofs den är på väg att gå sönder ändå, den är ganska sleten.

Min sambo kommer med så fina kommentarer oxå. Sånna som han säkert tror är komplimanger men som faller kort inom det smickrande fältet. "Näe, jag är så tjock. Och snart väger ju du lika mycket som mig!" Så snart har jag den äran att "vara så tjock" som han? Lilla vännen och hans hjärnskadade tunga =P

Idag slutar semestern. Blä. Vill ha semester året runt ju, är det så mycket begärt?
Och så börjar man dagen med 3 timmar möte och sen jobbar man till 22 ikväll. Bläää.
Fast det ska bli lite roligt ändå. Vissa kollegor har jag ju knappt sett sen operationen, ser fram emot att höra kommentarerna.

Ja, man vill faktiskt ha kommentarer och uppskattning när man gått igenom nåt sånt här. Och bara positiva sådana, det negativa kan ni behålla för er själva. There, I said it.
Vet ju att många säger att de inte uppskattar komplimanger och fina kommentarer när de får dem, vill bli behandlade som vanligt. I don't. Blir verkligen jätteglad av att höra allt fint folk har att säga, tycker det är lite löjligt att inte unna sig själv den osvenska känslan att vara självgod och nöjd med sig själv. Däremot folk som har kommentarer som "jag tror ju faktiskt du hade klarat det utan operationen" eller "jag tycker synd om dig som inte kan äta"; HÅLL KÄFT. Kom med de kommentarerna om 5-6 år eller så om ni nu måste ha en åsikt om mina livsbeslut, don't fucking rain on my parade!

Och imorrn ska jag till massören och få en omgång till, det var så jäääävla skönt sist, älskade det totalt! Min kära sambo har ju -30 i massageintresse, jag får ju nästan muta honom bara för att han ska klia mig på ryggen. Men den här massören är både prisvärd och duktig, honom behåller vi.

Igår var jag med i en diskussionsgrupp på nåt marknadsföringsföretag. Pratade om hyresbostäder och hyresvärdar i 2 timmar och fick 350kr för att låta käften gå i några timmar. Inte fy skam! Gör gärna om det igen serru, dagligen om så behövs!

Har spelat en fruktansvärd massa wow i veckan, Daniel är helt frustrerad. Han är bombsäker på att jag kommer gå tillbaka till mina gamla vanor med att spela 20h om dagen. Det kommer INTE hända. Kanske tar jag lite semester när nya spelversionen kommer och spelar upp lite nya gubbar men i övrigt blir det bara lite ströspelande. Har varit jätteskönt att koppla bort hjärnan helt och bara spela ett tag. Ska nog börja ta med datorn till jobbet när jag jobbar vakennatt i höst/vinter och spela då.

Jösses vilket inlägg. SLutar nu så ni inte får interna blödningar av ren uttråkning.
C ya!

4 kommentarer:

  1. GRATTIS!! =)
    Visst är det en underbar känsla när man känner att: Hey.. jag får ju plats i sätet samt att någon annan kan sätta sig jämte utan att känna att man ska kramas! ;)

    HEJJA DIG!!!

    Kramiz
    Malin

    SvaraRadera
  2. Du ska fan inte klaga, du jobbade inte alls till 22. Jag däremot jobbar 8-21, så mig är det jävligt synd om.

    SvaraRadera
  3. Nej, det blev ju en trevlig överraskning precis innan jag gick till jobbet, hade ju sett fel tid =) Hade kort dag!

    SvaraRadera
  4. Grattis till din enorma viktminskning, jag ligger ju "lite" efter (ca 30 kg...). Jag har idag fått besked om att jag får pengarna (allt utom 480 kr) från FK, hur har det gått för dig?

    SvaraRadera