fredag 3 september 2010

Vägning

Vägde mig idag, en månad sen sist. -7kg till! Känns bra.

Träffade på den där konstiga sköterskan igen. Hon som hela tiden höll på att berätta för mig att jag var överviktig och att det inte var bra. Hon upprepade samma mening säkert 7 ggr under mötet då och jag fick till slut påpeka att det ju faktiskt var jag som sökte hjälp hos henne för att jag är överviktig och att jag därför är ganska medveten om att jag var överviktig och att det behövde åtgärdas. Idag kom hon med den fina kommentaren: "ja nu har du nog gått ner lite va? det börjar snart synas lite". ... Hon kände sig säkert jättenöjd med den fina kommentaren. Jag blev nästan förbannad. Jag har kämpat som fan och jag har gått ner 48,5 kg nu, folk känner knappt igen mig längre.

Jaja, det är väl bara att släppa och gå vidare. Skulle ju egentligen träffat kirurgen på Sahlgrenska idag, men de hade tydligen bokat om min tid under greklandsresan. Ska dit den 22/9 istället. Hoppas verkligen de kan göra något för mig där. Jag är helt bombsäker på att min passage är för trång och att det är därför jag spyr hela tiden av sånt jag verkligen borde kunna äta. Det ska tydligen gå jättelätt att ordna med en ballong, men vägen till ballongen är ju tydligen inte den lättaste.

Spydde igår av köttfärssås. Helt sjukt, det var t.o.m lös köttfärssås och ingen pasta till, ändå spydde jag. Och det gick jättebra att äta exakt samma rätt dagen innan.

Åt några godisar på flyget hem från grekland och kände på en gång att jag blev tvungen att norpa med mig några spypåsar, och visst fan spydde jag i bilen på väg hem från flygplatsen. Det var nog det äckligaste jag spytt upp hittills, hemsk jävla bismak.

Mysigt va?

Jag har bjudit över lite folk att ha spelkväll här i helgen men jag funderar på att avboka. Känner egentligen inte för folk just nu, funderar tvärtom på att snöra på mig mina nya kängor, ta mitt nya tält, mitt nya liggunderlag och min nya sovsäck och bege mig ut i skog o mark i ett gäng dagar helt för mig själv. Visst låter det underbart?

Får väl se vad som händer.


5 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Välkommen hem och grattis till viktnedgången! Det går riktigt bra för dig! :)

    Gällande dina kräkningar så hoppas jag verkligen att de tar dig på allvar och kollar upp det!

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Hoppas det har gått bra med din operation, hur är det med kramperna du hade? Har de gått över?

    SvaraRadera
  3. Hej Jonas!
    Halkade in här via en kompis blogg!
    Jag har varit där du är och blivit såååååååå krängt! Då va det när man va som känsligast, jag va gravid. Jag sökte för foglossning vilken man kan få oavsett vikt. *Men denna läkaren bara mer eller mindre tryckte ner mig!!
    Som du säger så är man som överviktig så medveten om sin vikt! Inte som om man går omkring och tror man är en liten speta på 50 kilo! ;)
    Hursomhaver så ska jag läsa lite här hos dig och lägger till dig bland mina favoriter!
    Jag ska själv till Värnamo på infomöte för en GBP och hoppas då på att få en tid för op i stockholm på Sofiakliniken! =)
    Sweetiee heter jag på viktop om du hänger där..
    HEJJA dig och stå på dig!
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. JA men du ! Finfin viktnedgång, snabbt som attans :-)


    men du, kräkas så ofta som du gör,
    o av vad som helst (bara läst liiiite grann här o sett du skrivit på viktop)
    det Är Inte alls bra,
    har du verkligen kollat upp det ?
    har du gjort gastroskopi o sett om du har för trång passage ?!
    "lätt" åtgärdat isåfall direkt på plats ;-)

    Mvh, LL

    SvaraRadera
  5. ehum, *rodna* läste lite noggrannare,
    du Har ju sökt :-D

    well, ibland, om det nu är detta,
    kan det behövas flera vidgningar oxo,
    men säg bara till dem om du behöver lugnande !!
    Det finns o tillgå....


    Lycka till nu =o)

    Igen, mvh, LL.

    SvaraRadera