torsdag 17 mars 2011

En bra vändning

Dagen började helt horribelt med att jag knappt fick sova 3 timmar efter en lång vakennatt på jobbet. Maja beter sig som en jävla gremlin och man vill bara köra henne i micron vissa stunder. Vi måste ta nya tag med hennes träning, hon börjar bli helt konstig. Efter flera misslyckade försök att somna om gav jag upp och gick upp strax innan 12. Jag tvingade mig själv att äta, samma tråkiga kyckling med ägg o grönsaksröra jag ätit i 3 dagar nu. Jag verkligen hatade mig själv för att jag bokat en tid med min tränare klockan 15 idag, om jag avbokar så sent får jag ändå betala. Jag visste att det skulle bli en ganska konstig start på passet också eftersom jag inte varit där sen i slutet av januari. Skam och ångest. Alltså packade jag mig iväg till gymmet på Ullevi och shit vilken vändning dagen tog.

Vi körde ett skitbra pass! Först fick jag en jävla massa beröm för att jag faktiskt fortsatt träna efter att jag höll på o svimma o ha mig. Vi pratade lite om min omstrukturering av momenten för att inte svimma och finjusterade lite. Sen när vi körde fick jag ännu mer beröm för att jag blivit såpass mycket starkare att vi kunde öka vikterna på nästan alla övningar för första gången sen jag började med träningen. Vi la till lite nya, svårare övningar dessutom. Jag var helt slutkörd efter passet och vilken otroligt skön känsla det var! Så nöjd med mig själv. Ingen ångest eller skam här inte!

Nu är det en knapp timma kvar tills jag fyller 29 och jag känner verkligen att jag har möjligheten att nå mitt mål att bli i mitt livs bästa form innan jag är 30. Jag är ju nästan där redan nu. Delmålet är ju att fjällvandra under högsommaren.

Imorrn är det födelsedag som sagt, det firas med fin middag på stan med bästaste sambon och bästaste Waleskan. Vi ska till På Hörnet, en gourmetkvarterskrog där man bestämmer menyn dag för dag, vi har alltså inte en aning vad som finns att äta =) Efteråt blir det bio på Bergakungen. Jag var sugen att se Gnomeo & Juliet för att jag är en sån nörd, men när jag såg sambons min valde jag att se The adjustment bureau, som jag vill se lika mycket som den andra filmen.

På lördag blir det först teaparty runt lunch med lite scones och kanske nån tårtbit. Waleska skjuter nog mig om det inte finns nån tårta. På kvällen har jag hört rykten om en grillkväll, det kan ju kanske vara nåt?

Nu ska jag komma på hur jag ska roa mig resten av denna lååånga vakennatt. Och jag har knappt sovit. Lycka till.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS på födelsedagen, och visst kommer du både nå ditt mål och klara fjällvandra. Hoppas att dagen blir bra och att du blir riktigt bortskämd. :)

    SvaraRadera