onsdag 9 mars 2011

Oförtjänt bra resultat!

Jag har fuskat. Jag erkänner det. Jag hade ett ganska ordentligt återfall till gamla vanor. Det var kebabrullar, pizza, kakor, chips, godis, alkohol och choklad choklad choklad choklad. Flera veckor nu. Och knappt någon träning alls, ett par gymbesök bara. Har varit ganska deppig som jag skrivit innan men de senaste veckorna har jag tröstätit och varit allmänt korkad. Haft sån sjuk ångest över detta hela tiden, naturligtvis. Vad vore tröstätandet utan ångest? Har hela tiden tänkt "fan, nu sabbar jag alltihop". I dagarna har jag stått framför spegeln och varit bombsäker på att jag har gått upp. Minst 2 kg. Nej 5kg. Nej 10kg. Nej jag har gått upp allting igen och lite till!!! Alltså. Man är inte smart eller logisk när man har ångest.

Idag tog jag mig i kragen under den mest produktiva dagen jag haft på lääänge. Jag vägde mig. -1,7kg sen sist! Helt underbart! Ingen skada skedd och jag kan gå vidare en lektion rikare i ödmjukhet. Det blev raka vägen till gymmet efter det och ett väldigt tillfredsställande träningspass med promenad vid sidan av. Gjorde en kanongod och nyttig kycklingsoppa som jag kan äta tills jag skrivit mig en ordentlig meny för kommande veckorna. Nu slutar fusket. Nästa "fusk" ska vara inplanerat eller så får jag vara utan. Punkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar