måndag 21 mars 2011

Härlig vårdag

Våren är verkligen här nu, jag fick ha jackan i handen under dagens promenader. Hur underbart som helst. Helgen och födelsedagsfirandet flög verkligen förbi, och kul hade jag under tiden oxå.

Fredagskvällen tillbringade vi på restaurang "På hörnet", ett ganska mysigt ställe med trevlig personal och väldigt spännande menyer. Deras koncept är gourmetkvarterskrog och jag tycker de lyckas bra med det. Vi beställde in veckans tre-rättersmeny, trots att jag var lite skeptisk till laxtartar som förrätt eftersom jag verkligen HATAR lax. Den gick inte bara ner, den var dessutom riktigt god och estetiskt tilltalande! Varmrätten var confiterad anka med majrova och beurre blanc. Jag måste säga att majrovan och såsen var godare än själva ankan. Det var absolut inget fel på ankan, det var bara inget speciellt med den. Desserten var en Cremé Catalana, som är en cremé brulé med lite ton av apelsin. Helt fantastiskt gott, men alldeles för fett och sött för min del, jag gav bort halva min till waleska som sken upp som ett litet barn. På det stora hela var det en kanonmiddag, särskilt med rabatten vi hade från Letsdeal.
Höjdpunkten på kvällen var helt klart när Waleska pratade om hur de delade upp kycklingbitarna i hennes familj och att "brorsan och syrran brukade alltid bråka om vem som skulle få brösten" varpå grannbordet blev helt knäpptysta och jag sen började skratta helt hysteriskt. Det tog en stund innan Walle insåg hur den meningen lät för grannbordet som inte hade hört hela samtalet. Magiskt ögonblick.

Vi gick vidare till bion och såg The Adjustment Bureau. Inte rikigt värd att se på bio måste jag säga. Den var väl lite charmig, men vi hade lite olika förväntningar på den. Jag förväntade mig en romantisk komedi och Daniel förväntade sig en thriller. Ingen av oss blev riktigt nöjd med resultatet =P Men ändå var det en kanonkväll, helt klart! Vi avslutade med en snabbstädning inför lördagen och så svängde jag ihop tårtan innan jag la mig så den fick suga åt sig ordentligt.

Lördagens fika blev bra, även om jag var en smula irriterad över att nästan ingen hade svarat på min inbjudan men det får jag ta på mig själv till nästa år att komma ihåg att be om svar. Det var iaf helt grymt gott med färska scones med sylt, grädde, ost etc. Tårtan blev jävligt lyckad den med! Jag fick grymma presenter dessutom, bland annat fick jag allt jag behöver för att lära mig virka arigumifigurer. Jag fick presentkort på scifibokhandeln som jag omedelbart använde till att köpa the walking dead och de sista preacheralbumen. Jag fick den uppdaterade versionen av spelet "Betrayal at house on the hill". Grymt!

Jag lämnade mina gäster i lägenheten eftersom Daniel hade glömt sina nycklar men var på väg hem från jobbet och jag själv var sen till Johns grillkväll. Hann dit i ganska perfekt tid att bara slänga på kalkonklubban på grillen och sen sitta o umgås och ha det trevligt. Det var rent allmänt en rolig kväll och vi fick skjuts in till stan runt 01-tiden. sprang och sa hej till kompisarna som just höll på att stänga ner på Picasso och följde med dem hem och slaggade där.
Trevligt uppvaknande och blev serverad te och varma mackor. Glory to the Teresa!

Sprang på stan en stund, fikade med en gammal kompis och åkte sen hem för en helt menlös dag med bara slacking. Underbart.

Idag har jag varit duktig igen och gått ner till gymmet i majorna och kört ett lika hårt pass som jag gjorde med min tränare häromdagen. Looovely. Lite fjortisar på gymet idag som inte gjorde något vettigt och bara fnissade åt varandra mest, men vem orkar bry sig? Det skönaste med att gå dit och hem är att inse att jag för ett år sedan skulle tyckt att bara den promenaden var tillräckligt som träningspass. Jag hade vägrat GÅ dit om jag skulle träna oxå, det hade varit alldeles för mycket för mig. Visst hade jag ju kunnat ta vagnen dit och hem, men i det här supersoliga underbara vädret hade det varit helt meningslöst. Efter en dusch och daniels supergoda fiskgryta kände jag att det var dags för mer promenerande och gick bort till zoologiska institutionen vid botaniska för att lämna tillbaka matieral jag fick vid biologikursen jag hoppade av. Sen strosade jag runt lite i stan och insåg att jag ser för jävlig ut i håret. Nödlösningen: köpte en väldigt fräckig "hello kitty" keps =)

Nu sitter jag mest här och funderar på vad jag ska äta och ska strax lägga mig o vila några timmar innan jag åker till jobbet inatt. I eat u.

2 kommentarer:

  1. The Walking Dead är en av mina favoriter, faktiskt. Preacher är jag inte lika förtjust i... Jag får ta och lära upp dig i serier, märker jag :)

    SvaraRadera
  2. Jaaaa! Lär mig, o beläste man!

    SvaraRadera