söndag 23 maj 2010

Göteborgsvarvet

Vilket underbart väder det är nu! Jag blir helt harmonisk och superglad av all sol och värme!

Igår var det Göteborgsvarvet och det var faktiskt första gången någonsin jag kollade på det. Vilket i sig var en helt fascinerande upplevelse. Så sjukt mycket folk som sprang, det tog ju aldrig slut på folk! För att inte tala om själva grejen med tusentals människor som sitter och tittar på när tusentals andra människor springer.

Jag tänkte för mig själv igår att ifall jag mot alla odds har nått min målvikt om ett år ska jag springa i Göteborgsvarvet. Det är inget löfte eller nåt sånt dumt, bara en önskan.

Förutom det vill jag börja klättra. Inne och ute. Det är oxå jättekonstigt för jag är skiträdd för höjder. Måste bara vänta tills jag har en hanterbar vikt, säg under 100 pannor? Alltid varit intresserad av att klättra, alltid varit för rädd att jag väger för mycket.

Hela veckan har jag varit kli-tokig också. Det är nästan värre än efter tatuerandet. Har ju 6 läkande sår (livmodrar) på magen och det kliar något djävulskt när de läker. Har varit hos sköterskan och tagit stygn och sånt, hon tyckte allting läkte på superfint. Fick några nya småstrips med tejp, men när de ramlar av behövs ingen ny för jag är nästan helt läkt sa hon. Wohoo!

Jag har dessutom märkt med mig själv att jag har väldigt svårt för söta saker. Jag dumpar inte eller så, ingen dumping för mig än! Men jag blir äcklad av det söta. Känns konstigt. Innan tyckte jag ju om att få riktigt söta saker när jag ändå åt sött. Men det är ju ett jävla plus nu när det verkligen gäller att hålla sig.

Jag har verkligen inte blivit bättre på vattnet, måste verkligen skärpa mig. Mina måltider tar ju så sjukt lång tid att jag inte har tid att dricka mellan dem knappt. Måste styra upp det där. Och då äter jag ändå bara 5 ggr om dan, typ var tredje timma, och inte varannan som många andra. Och jag har nog hittills bara ätit upp en enda måltid sen jag kom hem.

Men gud så jag längtar efter att grilla nu när solen är ute! Grillad soppa, hmm.. Det är ju en smula tortyr att bo vid slottskogen där det grillas oavbrutet hela dagarna =P

Ja ja, allt är prima!


2 kommentarer:

  1. Roligt att du skriver att du ska "springa i Göteborgsvarvet", inte att du ska springa det. En välplacerad preposition som drar ner förväntningarna.

    Att klättra (i alla fall bouldering) är kul men jävligt läskigt. En kick som jag kan rekommendera.

    SvaraRadera
  2. precis, är ju bara puckat att springa sönder sig bara för att man ska springa hela sträckan. Jag kan väl springa resten nån annan gång =P

    SvaraRadera