onsdag 26 maj 2010

inte ens hälften kvar

Knappt halva sopperioden kvar. Snart blir det mat i magen!
Igår var det 2 veckor sen jag opererade mig, och jag har inte dött av närings- eller vätskebrist än, vilket är ett plus =) Jag har fått värsta smärtan i mitt gamla ärrade lillfinger bara, inte direkt mumma. Överansträngde tydligen fingret igår när jag sorterade spritflaskorna snyggt i bokhyllan. Det har ju en tendens att hända när jag hanterar just flaskor. Intressant att ha ett inbyggt alkoholismskydd =) Hoppas iaf det går över snart, brukar inte hålla i sig såhär länge vanligtvis.

Vad har jag gjort i dagarna då? Sett slutet av Lost, som jag verkligen gillade. Skiter i vad alla andra tycker, jag tyckte det var jättemysigt, precis vad jag behövde. Har gått mina promenader, varit uppe och kollat på älgarna i slottskogen med Majaskiten bland annat. Har även börjat gå fram o tillbaka till butiken istället för att ta vagnen, det känns nice.

Jo, och jag har varvat Mass Effect 2. Har börjat om på andra varvet, men ska pröva att spela badguy nu, nörd som jag är. Min karaktär heter Gunilla.

Har varit kreativ och mindre kreativ i köket i dagarna, har gjort diabetesanpassad chokladpudding från scratch och sen i en mindre kreativ stund tagit en burk fiskbullar i dillsås som jag spätt ut med mjölk och passerat till soppa. Grýmmegott om man gillar fiskbullar.

Nu snurrar tankarna mest om helgen. Ska jag prova på ett glas vin eller två på festen? Det är ju väldigt kluvet om anledningarna till att inte dricka alkohol, jag har bara hittat en enda referens till att det faktiskt är skadligt i ett så tidigt stadium, men hon verkade ju inte ens säker på saken själv. Övriga läkare har sagt att det är mest för att kroppen ska hinna vänja sig, och att alkoholen är för mycket tomma kalorier och att man kanske blir bra mycket fullare än man tänkt. Hur ska jag annars kunna hantera all schlager? Jag hatar verkligen schlager, inte min grej alls, men jag lovade ju Robert att jag skulle komma.

Och på söndag är det megaloppis här i majorna. I år ska vi inte sälja något själva, kanske nästa år, men jag måste ju verkligen spana in läget. Förra året var jag upptagen med att stressa över skolan, nu har jag inte den pressen längre så jag ska njuta fullt av den i år.
Hoppas det inte BARA är barnkläder.

Jao jao, c ya.


5 kommentarer:

  1. Jag kommer nog att följa det som står i boken jag har beställt (länk i min blogg idag). 2 veckor soppor och 2 veckor puré. Verkar också vara det som Sahlgrenska och Carlanderska råder en till. Jag tycker inte du skall dricka någon alkohol, du kommer bli dyngrak bara av att lukta på den... Men som sagt, om man inte testar så vet man ju inte. Ha det gott! Bara 3 dagar kvar tills jag åker...

    SvaraRadera
  2. Jag skulle säga ta det lugnt med vinet, vet folk som däckat på en öl efter opn! Vanligtvis hanterar man det betydligt sämre än annars, man tar ju upp det mkt snabbare.

    Jag ska också shoppa på loppisen men hoppas på mycket bra barnkläder :P

    Lena, det är dietisten på sophiahemmet som skrivit boken, tycker också om den! Deras definition av mosad mat är ju typ vanlig mat men finfördelad, det gillar jag :)

    SvaraRadera
  3. Hm, alkohol är ju blodförtunnande så om du fortfarande håller på att läka ihop är det kanske bra att ta det lugnt med alkoholen ett tag till... /Loise

    SvaraRadera
  4. Jag tror gott du kan ta ETT glas vin, men känn dej för! Och fråga om det verkligen är värt det!
    Ha det så kul du kan!
    //Maribella

    SvaraRadera
  5. Skippade vinet, tar det vid nåt bättre tillfälle. Tack för tipsen =)

    SvaraRadera