lördag 7 augusti 2010

Då har man ett mål!

Ja, självklart har jag ju målet att gå ner i vikt, men det låter så negativt, även om det är positivt. Man skulle lika gärna kunna ha målet "sluta vara tjock" och det låter ju inte så jävla bra. Men nu har vi ett nytt roligt mål både jag o min sambo. Vi ska gå Fjällräven Classic om ett år! Det är så spännande att jag blir helt pirrig bara jag tänker på det!
Det är en tävling, men man tävlar mest med sig själv. Man ska vandra Kungsleden, 11 mil i trakterna runt Kebnekaise. Man har som mest en vecka på sig att göra detta. Vi ska förhoppningsvis vara tränade nog tills dess, iallafall tränade nog att göra det på 3-4 dagar.

Det känns verkligen toppen att ha ett så inpsirerande mål! Det är verkligen något jag kan tänka mig att kämpa ordentligt för och ändå vara glad att jag gör det, så det inte blir som ett tvång. Jag fungerar INTE bra med tvång. Inte alls bra. I would be the worst slave ever.

Och min viktnedgång har äntligen saktat av lite. Det kan ha att göra med att jag ätit lite dumt i veckorna, men nu har jag bara gått ner 2½ kg på 2 veckor, vilket är hälften av vad jag brukar gå ner. Det är bara prima tycker jag, jag vill ju naturligtvis gå ner all min övervikt men jag vill inte förstöra hela kroppen på resan. Näe, den här takten kan jag överleva med. Nästa gång jag väger mig har jag ju gått ner precis halva min övervikt. Kan det bli mer passande att jag just hittat mitt nya mål?

En nackdel är ju att det är så förbannat dyrt med bra trekkingutrustning. Vi håller på o bjuder på ett tält som skulle kostat 5500. Förhoppningsvis får vi det för 2000 under summan. Då har man nästan sparat in ett par kängor. *Ryser* Jag som var i chocktillstånd första gången jag köpte ett par skor som kostade mer än 500 spänn. Nu ska jag köpa kängor som kostar 5 ggr så mycket =P

Vi behöver ju verkligen ALLT oxå. Visst har jag campinggrejjer, men jag vill inte bli fast i en fjällstorm i utrustning som knappt är okej att ha i trädgården hemma. Näe, det blir att skaffa rediga doningar. Fast själva kläderna väntar jag med tills nästa år. Meningslöst att köpa svindyra kläder när de kommer vara på tok för stora om bara en månad eller så.

Sen ska vi köpa var sin Kajka-ryggsäck, Fy fan, scouten i mig riktigt smälter bara jag ser dem. Så jävla smarta. Helt sjukt. Och kostar därefter. Men vi har hittat dem 1000kr billigare i tyskland, vilket är helt sjukt eftersom det är ett svenskt märke. Men men.

Någon som har lite tips och så för nybörjare när det gäller trekking? Visst har jag varit ute på långa vandringar med tung packning, men det var ju för typ 10-12 år sen. Om inte mer. Vi får köra en massa träning innan, men vi har ju ganska precis ett år på oss att komma i okej form. Det viktigaste är ju lära sig utrustningen så man vet vad man har att göra med, gå in kängorna så man inte dör av skavsår och att träna uthållighet och allmän kondition. Det är ju perfa för mig. I love it! I want to have it´s babies!

Och Majaskiten ska med hon oxå. Jajamän. Här kommer ingen undan. Nänämensan! Vi har börjat kolla på en packning till henne oxå. Fan va cool hon kommer vara. Hon ska jaga ren till pappa.

Ivan och Siri: way to go!! Parveln hoppade ut i förrgår, SM i navelsträngstyle säkert! Det kan ha hänt att Ivan lost his cool lite, annars hade han säkert tänkt på att berätta vilket kön vi talar om. Men vad är kön ändå lixom? Ivan kan säkert komma undan med att han bara spelade svår och akademisk och inte ville tvinga in barnet i nån könsstereotyp bara timmar efter födseln. Eller hur är det så Ivan? Bra gjort i vilket fall!

Gud va skönt allt känns idag. Kan det ha att göra med att jag påbörjar sommarens sista arbetspass idag, och imorgon börjar semestern klockan 14:30? Ja. Det kan det. Verkligen. Har så jävla mycket energi att det är helt sjukt. Vill bara springa upp för Kebnekaise så fort jag slutat imorrn. Men men, får väl vänta en stund med det. Vill ju inte skrämma ihjäl renarna när jag studsar ner igen, det kanske inte är varje dag de ser en halvtjock hypad stadsbo komma studsande nedför berget med en liten råtta i snöre flygandes efter. Eller det kanske de är vana vid nuförtiden. Det står säkert en same med sin Iphone 4 och filmar hela kamikazeuppdraget.

Näe, nu får det snart inte plats mer kul och energi på den här sidan. Nu ska jag göra nåt vettigt. Packa ner all choklad jag vunnit och ta med till jobbet, så jag slipper äta mer sån skit och dumpa dagligen.

Ha d gött gott folk!


1 kommentar:

  1. Tack tack. Vi kom just hem med lilltjejen (ja, jag måste väl tydligen passa in henne i nån könsstereotyp). Mycket känslor blir det. Men det blir väl bra.

    SvaraRadera