tisdag 3 augusti 2010

Ont lite här o där.

Mycket har hänt sen sist, och nästan bara kul saker!

Har varit på Liseberg. För de av er som kanske känner mig lite bättre kanske det betyder lite mer än för er andra. Hade en sjukt hemsk upplevelse där sist jag var där och har verkligen inte kunnat sätta min fot där på fyra år.

Var där med min systerdotter då, och det var under första omgången jag var av större omfång. Mycket tjock helt enkelt. Anywho. Vi brukade åka på Liseberg flera ggr om året hon och jag, det var lixom vår grej. Tills Balder. Vi hade stått i kö i över 40 minuter och när vi väl satte oss visade det sig att jag var för stor för att bältet skulle gå att ta på. Killen som jobbade ställde sig bredvid mig inför hela tåget och vrålade gång på gång: "vi behöver en förlängning här, han är för stor! Vi har en som inte får plats här, kom hit med förlängningen!" Jag ville bara dö just då. Fy fan. Hela perrongen stod där och stirrade på mig och många skrattade jättemycket. Men det värsta var att se hur ledsen min systerdotter blev. Kanske inte så förvånande att jag inte har vågat gå tillbaka sen dess.

Men i fredags var det dags igen! Min systerdotter har ju stannat hos mig ett tag som jag skrev sist, och vi åkte dit denna otroligt regniga fredag. Den absolut regnigaste dagen på hela året hittills. Perfekt kan jag bara säga! 12 timmar var vi där och skitkul hade vi! Inga köer nånstans! Hade med mig walle och hennes kille och min systerdotters kompis Linnea. Jag vann 3 stjärnvinster, en enorm gorilla och massa småvinster och jag kunde dessutom åka allt utan problem!
Men jag höll nästan på att gå under i Balder igen.
Satt som tur var ensam och på bortre sidan av tåget där perrongfolket inte kunde se (inte för att det var så många där nu när det regnade). När det var dags att ta på bältet stannade nästan hjärtat. Trots att jag gått ner över 40 kg fick jag inte fast bältet. Killen som jobbade kom närmre och närmre och pulsen steg sjukt fort. Jobbade frenetiskt för att få ihop bitarna trots att jag spänt ut bältet så långt det gick. När han slutligen kommer fram tittar han ner och säger: "du har fel bälte där, den är till andra stolen." och jag famlar glatt efter mitt riktiga bälte som glider på plats så lätt så. fick t.o.m dra åt det lite. Bästa åkturen ever! brydde mig knappt om att regnet kändes som spikar mot ansiktet när man åkte så fort.

Rent allvarligt var ju Kanonen något av det bästa jag åkt. Älskar loopar och att åka uppochner.

I övrigt har jag mest jobbat som en tok. Och nu är det inte långa stunden kvar till semestern. Söndag 8/8 kl 14:30 går jag och kommer inte tillbaka dit förrän den 15/9. Så jävla underbart! Min första betalda semester!

På tal om det vill jag önska er lycka till denna veckan Ivan och Siri! Strax är det ju Ivan och Siri plus en till!

Igårnatt vaknade jag och hade tandvärk och kramp i benen, och inatt är de tillbaka. Därför sitter jag här nu. Har letat upp tandläkare att ringa när jag gått upp eftersom jag glömde det igår och tagit min flytande alvedon med skogsbärssmak eftersom jag är på tok för envis för att ta värktabletter när jag verkligen borde. Funkade kanon mot värken. Nästan som om den var till för det. Märkligt.

Ska försöka somna strax igen, tänkte mest utnyttja detta ypperliga tillfälle att skriva några ord här.

Ha d!


2 kommentarer:

  1. Vad fin du är! Kan ju passa på att meddela att vattnet har gått, men värkarna har inte startat. Så nu går vi hemma och väntar. Och väntar.

    SvaraRadera
  2. Oj, spännande!
    Vilken bra dag för spännande nyheter, har haft skittråkigt hela dagen och bara känt mig off, men nu blev jag på bra humör igen!

    SvaraRadera