onsdag 11 augusti 2010

Första vandringsträningen

Ja! Fick förfrågan av Tove att gå ut och vandra vid Vättlefjäll nu när jag ska bli såndär friluftsmänniska. Första dagen blev avblåst och nu idag hade Tove ont i magen och kunde inte följa med. Jag gjorde slag i saken och åkte själv. Tog en pit-stop på Akademibokhandeln och köpte en karta för vättlefjäll och sen till Apoteket och köpte ett gäng modifastmåltider. Sen var det raka vägen till Vättlefjäll!

Helt underbar dag hade jag! Regnjackan blev för varm väldans fort och jag fick gå runt i bara t-shirt. De billiga stövlarna jag köpt i Ullared funkade över förväntan. Fortfarande inte vidare bekväma eller snygga, men inte helt urusla heller. Fick stanna och plåstra en tå mot slutet av vandringen, men det var långt ifrån ett skavsår, ville bara inte lämna det tills det faktiskt blev ett. Fick plockat lite svamp och lite blåbär. Mest för själva plockandets skull, har ingen plan på att äta nåt av det.

Kvällen tillbringade jag o Maja i soffan, spanande på utrustning inför mitt nya friluftsliv. Jag hittade ett kanontält på blocket för knappt en fjärdedel av priset vi hade tänkt för tält, men jag ringde 1 timma för sent tydligen. Jävla skit! Hade varit grymt att få tältet så snart som möjligt så jag kan få in vanan att sätta upp det. Inte för att det är det viktigaste, det viktigaste är ju att gå in skorna och vänja sig vid ryggsäcken. Har inte köpt nåt av dem än =P

På fredag ska jag till Löplabbet och göra avgjutningar på mina fötter, ska köpa specialinlägg. Kommer ta miljarder år innan de blir klara säkert, men måste ju komma igång med det hela nån gång.

Vad har mer hänt? Jo just ja. Jag har haft så mycket tandvärk den senaste veckan att det är helt sanslöst. Knappt sovit alls pga av tand- o huvudvärk. Igår fick jag slutligen nog av att vänta på min vanliga tandläkare att lyfta på luren när jag ringer att jag tog mig till akuttandläkarna vid GP-huset och drog ut en visdomstand.

En knapp timma efter det hade jag bokat in en timma helkroppsmassage som jag köpt på letsdeal.se. Trots att jag var helt bedövad i hela ansiktet och förmodligen dregglade på massagebänken var det nog den absolut bästa upplevelsen jag varit med om på länge. Killen som masserade var skittrevlig och alldeles perfekt för jobbet: biffig som fan men inte distraherande snygg. Bokade en till tid på stubben, vill fortsätta med det där. Just nu känner jag mig lite mörbultad men jag har sjukt mycket spänningar i rygg och axlar som måste bort. Bulta på.

Jag ska se om jag kan föra över bilderna från iphonen hit. Har ju varit otroligt kass med att ha bilder i bloggen, och filmer ska vi inte ens tala om.

Ska fundera lite mer på vad jag vill göra nu under semestern. Just nu är ju sistaminuten-resor billiga som skam. Och precis nu ska jag raka av mig håret för nu är jag jääävligt less på det.

Kram på di.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar