tisdag 15 juni 2010

Inte riktigt lika roligt.

Ja, då var det ju äntligen min tur att få lite strul med den här jävla magoperationen som gått så smidigt hittills. Jag får inte längre behålla någon mat alls som jag stoppar i mig. Det är ju kul. Har spytt fem ggr sen igår. Sitter nu och väntar på att mor min ska köra upp mig till sahlgrenskas akutmottagning. ¨

Lite skum början på besöket, jag fick komma in i "triage 1" där de tog blodtryck, tempen, kollade lungfunktion och satte syrgas.. och det var INNAN de ens frågade vad som var fel på mig. Fick bara ligga där och bli undersökt utan att någon frågade mig något alls. "Behöver ni inte veta varför jag kom hit" sa jag och fick svaret "det kommer en sköterska snart och frågar dig". SÅ skumt.

Satt 14,5 timmar på akuten för att bli hemskickad utan svar. En 6timmarsperiod satt jag i ett väntrum utan att någon ens gick förbi i korridoren. 6 timmar utan att någon kollade till en ens i förbigående. Skamligt.

De tog lite blodprov och klämde lite på magen och blankt vägrade lyssna när jag sa att jag faktiskt inte hade ont eller mådde dåligt, jag bara spyr när jag ska äta. Fick ju nya sköterskor och läkare varje gång nån kollade till mig (vilket inte var jätteofta) och man tycker ju att NÅN kunde plitat ner den informationen på nån liten lapp.

En kirurg var smart nog att låna med sig min operationsrapport från Tyskland som jag tog med mig dit, men var jag smart nog att be om den tillbaka? Nej, klockan var ju mitt i natten, jag var skittrött och hade inte ätit på två dagar. Ska se till att få tillbaks den idag.

Ha det!


5 kommentarer:

  1. Oj, det var inte bra. Hoppas det löser sig!!

    SvaraRadera
  2. Hade hoppats att du skulle ha skrivit något nu... Hur har det gått? Håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Jag kom hem vid 03 tiden, de skickade hem mig när de inte kunde hitta felet... fullt normalt. Allt de gjorde var att klämma lite på magen och ta blodprov. De sa åt mig att gå hem och komma tillbaka imorgon(idag). Ska bara duscha, sen drar jag dit igen.

    SvaraRadera
  4. Fy då! Stackare!!

    Jag önskar att det inte var befogat att skriva; Typiskt sjukvården!! Men iofs med högst skatt i världen så är sjukvården så bra som den kan vara.. ;)

    Lycka till idag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Har kollat hela dagen efter uppdateringar i min Google Reader, men nu förstår jag varför jag inte fick någon (du fortsatte i samma inlägg). Vad jobbigt att de inte kom fram till något! Hoppas verkligen att du får bättre svar idag! Skriv så fort du är hemma/vet något!!

    SvaraRadera