onsdag 23 juni 2010

Tillbaka i spåren

Så, då har man arbetat lite, varit på möten och sånt. Jag var så arg i måndags på min första dag tillbaka. Ingenting stämde, verkligen ingenting. Allt var fel. Sjukskrivningen ligger fel, schemat ligger fel, semestern ligger fel, vikarierna ligger fel, jag är oförsäkrad på jobbet och alla som kan göra något åt saken är på semester.. allt!
Tur att man har underbara kollegor som kan få en på bättre tankar iaf. Nu skiter jag i allt sånt tills nästa vecka när folket kommer tillbaka.

Vi tillbringade förmiddagen ute på Hyppeln hos en kollega, med en mumsig lunchsallad och trevligt sällskap. Jag åt mosat ägg och fetaost med lite tzatsiki och god sås till och en knäckemacka, tog t.o.m en liten kaka efteråt. Helt underbart!

Har ätit soppa och passerad mat lite om vartannat i dagarna, det verkar fungera bra. Jag dricker fortfarande för lite, men jag försöker bättra mig. Har varit ute på promenader och det har varit trevligt, men det är dags att step it up a notch. Det kommer bli cyklande, kanske simmande efter tatueringen läkt och gymmande. Känns rätt!

Har även spelat gamla spel en massa nu i helgen. Nörd. Diablo 2, warcraft 3, world of warcraft. Och kollat på bra serier och annat kul. Min systerdotter var hos mig i helgen och förberedde lite inför sin spanienresa, vi stack iväg på bio på kvällen, såg den nya elmstreetfilmen. Scary Larry. Den var inte fy skam, englund är ju naturligtvis bäst, men den funkade helt klart.

ses när vi ses

2 kommentarer:

  1. Jag frågade i ett sömndrucket tillstånd tidigt imorse "Vad är det för dag, varför ska jag gå upp nu?" Fick svaret "Det är idag du ska va med Jonas hela kvällen! Gå upp nu!" Varpå jag hoppade upp och mindes att jag ville vakna!! I've missed you and I'm so glad you're back! :) (det där med att vi skulle ut på nån ö och ha mysigt det var inte ens priotiterat i motiverings/väckningsförsöken tydligen... hmmm?!) Ha det gött och frutta på! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det funkar med maten nu och att du inte har några problem längre!! Hyppeln är fint, där brukar jag fira midsommar varje år med segelklubben jag är med i (HYC heter den). Men det blir ingen midsommar där för mig i år, alldeles för krångligt att ta med all mat jag skall ha... Istället kommer mamma och vi skall mysa med varmlökt lax och potatis!! Ha det bäst!

    SvaraRadera