fredag 14 januari 2011

Första nattveckan klar

Nu har jag jobbat första veckan med vakennatt och jag är mycket nöjd med mitt val att byta från dag till natt. Det känns som en radikal förändring i arbetsbördan för min del. Dels har jag färre uppgifter att utföra och dels har jag mer tid att utföra de uppgifter jag har. Det har blivit lite si och så med sömnen men jag tror man man vänjer kroppen ganska fort.

Idag har jag bara sovit tre timmar, mer fick jag inte sova för min hund. Det är inte hela världen eftersom jag ska vända om till dagrytm igen över helgen.

Jag är så nöjd med mig själv. Vid två tillfällen den här veckan (och nånsin) har jag kunnat med att be att få med den överblivna maten hem när jag varit på restaurang. Jag kommer ju nästan aldrig kunna äta upp en hel måltid på restauranger längre, och det är sånt jävla slöseri att bara slänga maten när man betalar så mycket för den och den är så fruktansvärt god. Har varit perfekt att ha lite lunchlåda på jobbet.

Man får ju en del blickar, men det är nog inte för att jag vill ha "doggybag", utan för att jag som man inte äter upp mer än en halv portion. Och då brukar jag naturligtvis ändå alltid se till att det blir små portionsstorlekar om valet finns.

Träningen går framåt! Sist tyckte min PT att det märktes lite att jag börjat få upp lite mer styrka redan. Vi har höjt vikterna ett litet snäpp och jag kan göra övningarna lite mer fullt ut. Hon är fortfarande inte för hård med mig men hon mesar inte heller. Nu började det bli mer push vid sista tillfället och det kändes bra som fan. Jag hade ju aldrig fått ur mig de där tre sista lyften på nästan varje övning utan nån som pushade på det sätter hon gör.

Sist gjorde vi även kroppsfettsmätning eftersom vi hade lite tid över. Min pt var
lite osäker på om det inte egentligen var lite missvisande med kroppsfettsmätning när man gjort GBP, eftersom huden fortfarande inte dragit sig tillbaks och det blir mycket överskott som är med i mätningen. Jag hade 17,5% typ, och det var väl ganska högt men fortfarande inom normala värden sa hon. En man ska genomsnittligt ha mellan 10 och 20 % tydligen. Vi ska göra lite fler mätningar i framtiden för att se resultatet av träningen. Kul!

Tanken är att jag ska dit nu ikväll och köra ett pass själv, men då måste jag verkligen sova lite till först, annars kommer jag somna i bänkpressen. Kan bli lite pinsamt.

Imorgon ska jag på restaurang igen. Den här gången blir det indisk mat på Tre Indier, tillsammans med Daniels familj. Hans brorsa fyller år. Kul att vara med lite där oxå när alla andra familjens sambos och ingifta medlemmar är med. Ett steg i rätt riktning känns det som. Det enda jag är lite rädd för är just maten. Ska försöka välja något utan ris eftersom jag fortfarande inte prövat om min numera tåliga mage klarar av ris. Det har ju blivit spya av ris vid vartenda tillfälle efter operationen. Det vill jag nog pröva först hemma innan jag vågar mig på det ute bland folk.

Jag belönade mig själv häromdagen! Jag köpte en rabattkupong på Lets Deal, ett frisörbesök med klipp och färg på superfina salong Formbar i vasastan. Jättetrevliga och kunniga frisörer, extra kul att de faktiskt brydde sig om resultatet dessutom! Det är inte många frisörer som gör idag känns det som. Hon som klippte mig kändes verkligen som frisörernas version av Heidi Hay, vilket passade mig alldeles utmärkt naturligtvis. För de som inte vet är Heidi Hay min tatuerare, och en av de absolut bästa i Sverige. I vilket fall gjorde hon ett kanonjobb med mitt katastrofala ruffs till hår, och efter 3½ timmars hårt arbete lyckades hon med min absoluta önskan att färga håret grått! Det är sååååå läckert! Ska ta kort sen ikväll och lägga in, lovar!

I vilket fall kändes det gott att börja unna sig själv lite belöningar nu när jag varit lite nere. Tog mig även tiden att boka upp min massör Martin på en till massagetid, loooong overdue. Nu ska jag bara boka in lite fler tatueringstider and then we are good to go!

Fick svar från studera.nu att jag ligger som reserv på mattekursen och biologikursen. Det är väl bara att förvänta när man söker veckan innan kursen börjar. Förhoppningsvis kommer man in, annars löser det sig ändå. Då kanske jag fokuserar mer på körkortet istället. Får se.

Shit vilket jätteinlägg det blev. Får nog se till att skriva lite oftare så det blir lite mindre hoppigt.

C ya!

2 kommentarer:

  1. På tal om restauranger så rekommenderar jag verkligen dagens deal på Let's Deal. Ät för 250 kr för 100 kr på restaurang På Hörnet. Jag vann en sådan deal i oktober, och i slutet av november var jag där med min syster. De har en trerätters varje dag som varierar, men vi åt deras smårätter. 7 smårätter var lagom till oss 2, och det blev precis 250 kr. SÅ GOTT!! Här kan du läsa mer om vår kväll http://zitalena.blogspot.com/2010/12/en-mycket-trevlig-kvall-med-lillasyster.html

    SvaraRadera
  2. Jepp, vi köpte 4 sånna igår :)

    SvaraRadera