söndag 9 januari 2011

Inte på topp idag

Idag har jag en liten dipp känner jag. Känner mig ledsen för att jag inte gått ner så mycket de senaste 2 månaderna. Det är fånigt, jag vet, men det är ändå så jag känner just idag. Allt jag kan tänka på är att jag fortfarande har en femtedel av övervikten kvar att gå ner. Så jävla blåst är jag just nu. Vet ju att det är kroppen som säger ifrån för att jag gått ner skitmycket skitfort, plus att jag nu äntligen börjat kunna äta som jag ska. Kroppen mår ju bättre av en långsam, stadig viktnedgång. Men min hjärna vill inte riktigt lyssna idag.

Det har förmodligen mer att göra med att jag jobbat vakennatt två nätter på raken och
ska ha min tredje natt senare idag. Och har inte sovit alls bra de senaste dagarna.

Jag behöver en semesterresa. Jag har pengar att resa och möjligheten att resa. Men ingen att resa med. Bah! Vill ju!

Ska försöka sova lite till nu, min mage tyckte inte riktigt om min lunchkyckling känner jag.

Ha d

6 kommentarer:

  1. På 2 månader har jag gått ner 3 kg... här kan vi snacka om att det går långsamt! Jag hade varit överlycklig om jag hade haft en femtedel kvar, har inte ens kommit till hälften. Alla är vi olika och din kropp behöver väl en paus efter rekord-tappningen!

    SvaraRadera
  2. Jag som är hyffsat nuopad är så jävla frustrerad!! På onsdag är det 13 veckor sedan... Och jag har bara gått ner nästan 13 kilo.. jag går upp och ner 1 kilo hela tiden..
    Nu är jag ju stillasittande/liggande pga min ryggvärk och en av medicinerna jag tar göra att man går upp så det känns som att man kämpar i motvind.. :(
    Så häng inte läpp... jag önskar att jag kunde vara aktiv, träna och så!! Är så avis på alla som kan motionera etc.
    Speciellt nu när det är sånt skitväder så man knappt kan gå med rullatorn ens... Tradigt som fan!

    Så hejja dig och kämpa på!!

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Häromkvällen fastnade jag i en blogg - Din!
    Du skriver roligt och fängslande och jag fastnade som sagt. Kommer fortsätta läsa..

    Hoppas den där dippen byts ut mot en topp istället. Det är tufft när man hamnar i en sån svacka.

    SvaraRadera
  4. Usch, inte så kul.
    Men ibland måste vi kanske få ha våra små dippar. Vi är ju bara människor och kan ju inte alltid vara på topp.
    Känner igen det där med att hjärnan inte riktigt vill lyssna. Jag har alldeles för dåligt tålamod när det gäller min viktnedgång. Fast jag vet att det är bättre på alla sätt och vis att gå ner långsamt så vill jag i alla fall gå ner mycket, fort och helst på en gång.Ja, ja man är som man är när man inte blev som man skulle, eller vad det nu är man säger ;-)
    Ser att du jobbar natt och jobbar tre nätter på rad i helgen. Verkar som om vi har samma schema. Är du ledig nio nätter på rad sen och börjar jobba onsdag nästa vecka? Tyckte det var lite kul faktiskt. är jag framfusig om jag frågar vad du jobbar med? Blir så nyfiken.
    Sköt om dej, och hoppas att du mår lite bättre nu.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nerdipparna är vad jag är mest rädd för. Att det ibland kommer gå sakta vet jag...
    Du har varit så himla duktig! Du fixar sista biten med!
    (hittade dig via forumet förresten:)))
    Missb/Lori

    SvaraRadera
  6. Tack för alla peppande kommentarer =) Jag är inte lika deppad längre kan jag bara inflika!

    SvaraRadera