måndag 17 januari 2011

Gymfail

Bläh.
Jag var nära att svimma idag igen på gymmet. Förra gången var det inte så farligt men idag var det bra jävla nära. Som tur var hade jag ju min PT med mig som med en gång bröt passet och tvingade mig att vila på rygg med fötterna på en bänk. Hon rekommenderade att jag kollar upp med läkare snarast vad det är som inte stämmer. Vi kortar ner passen lite så länge och förlänger pauserna mellan övningarna, förhoppningsvis räcker det. Jag ska ringa sahlgrenska imorgon och fråga om jag behöver komma in på nån koll eller om de har nåt tips på rak arm sådär.

Kanske åt jag för nära inpå? Det var ju ändå ca en timma innan passet som jag åt. Och jag hade druckit innan och under passet. Jag har sovit ordentligt och tagit mina vitaminer som jag ska. Jag har ätit BRA mat och visserligen lite godis och kakor. What the fack lixom. Det enda jag kan tycka är gemensamt med de båda gångerna var att jag var stressad innan passet både idag och då. Sist hade jag ju fått med mig fel träningsväska och fick be sambon köra hit min väska. Idag missade jag vagnen och kom 10 min sent. Kan det vara så enkelt som stressrelaterat? Fast så jävla stressad blev jag inte direkt vill jag ju inte påstå..

Anywho, ringer imorrn. Idag ska jag utföra den sista övningen från träningen här hemma och sen chilla tills det är dags för jobbet

Har ni förresten en aning om hur svårt det var att skriva detta med ett sovande hundhuvud på ena handen? Men hon är ju så sööööt så man kan ju inte med att väcka henne heller. Tösabiten då.

På vägen hem från gymet sprang jag förbi supersushi och köpte en fembitars.. efter 4 bitar var jag nöjd och belåten och världen kändes helt underbar. Inga spyor, ingen olustkänsla och bara gott gott gott! YAAAY! kan äta sushi igen! Känner ju att riset är liiite i sötaste laget men det fungerar ändå.

Nu ska jag göra plankan, sen blir det framstupa sidoläge..

4 kommentarer:

  1. Jag är lika lycklig som du, kan också äta sushi. Hade inte testat förrän i lördags, men det gick alldeles utmärkt! GÖTT!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu kommer det bli sushimania i flera veckor för att ta igen ;)

    SvaraRadera
  3. Usch, låter inte kul att hålla på att svimma så där. Hoppas att det löser sig för dej.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag får blodsockerfall som känns som att jag håller på att svimma. Det är väldigt obehagligt. Dessa kommer allrahelst om jag ätit för mycket korta kolhydrater och är fysiskt aktiv. Opererade mig sista augusti 2009 och har inte fått ordning på detta ännu.

    SvaraRadera