söndag 2 januari 2011

Nytt år, nya tag!

På allmän begäran börjar jag nu införa bilder i bloggen =)

Här kommer en bild från förra nyåret, alltså en "före":



Och här kommer en gigantisk bild från gekåsresan för 2 veckor sen, alltså "efter":



Jepp, nu är 2010 över och 2011 är här. Det kanske ni redan har märkt? Julen och nyåret flög förbi fort. Maten var helt otroligt god, särskilt nyårsmaten. Ostron, hummer, hälleflundra, ostbricka och mycket fin choklad. Champagne och annat gott att dricka till. Och jag kunde äta av allt! Hur underbart som helst! Jag fick ju lämna en hel del på tallriken av huvudrätten, men den gratinerade hummern slank ner utan problem.

Tog mig faktiskt i kragen strax innan jul och bokade tid hos en personlig tränare på Sportlife Ullevi. Det var en otroligt konstig känsla att prova de olika maskinerna och inse hur mycket muskelmassa jag blivit av med. Jag har ju nästan problem att lyfta stängerna utan vikter på. Men min PT är skittrevlig och jävligt duktig. Eller, egentligen är det inte PT det är sjukgymnastik/rehab. Jag köpte iaf ett paket med 12 tillfällen som julklapp till mig själv. Och utan att jag visste det var det just då bara 2 dagar kvar på deras erbjudande om 20% rabatt på rehab, så jag fick det för ett riktigt nice pris.
Så jag ska träffa henne en timma i veckan och sen träna själv en timma i veckan. Det kommer bli kanon!

Idag har jag varit helt jävla passiv och bara ätit dumheter. Fick bland annat för mig att jag bara MÅSTE ha chokladmousse. Stack ner till butiken och köpte en jacky och hade pyttelite grädde på. Tog en sked och slängde sen alltihop och la mig i soffan och väntade på att dumpingen skulle gå över =P



3 kommentarer:

  1. Hej Jonas.

    Hittade hit via Lenas blogg.
    Det är ju helt underbar att höra hur många kilo du tappat sedan operationen.
    Du skriver med glimten i ögat och en stor portion humor, vilket gör att det är jätteroligt att läsa din blogg.

    Skulle vara kul att se före och efterbilder på dig.

    Jag skall genomgå en GBP den 11/1 -11 hopppas att jag kommer i närheten av din viktnedgång, då skulle jag bli sjukt nöjd.

    SvaraRadera
  2. Tack! Hoppas allt går smidigt och problemfritt för dig när det är din tur!

    Jo, det börjar bli dags att få in lite bilder i bloggen. Ska bättra mig på det =)

    SvaraRadera
  3. WOW!! Shit vilken skillnad!! **visslar**
    Längtar tills jag är där du är!
    Kram på dig och god fortsättning!

    Malin

    SvaraRadera